Цікавинки


9 січня 2019
Акт Злуки

Акт Злуки або Велика Злука — урочисте оголошення 22 січня 1919 р. на Софійському майдані в Києві універсалу про об'єднання УНР і ЗУНР у соборну Україну, День соборності України.
9 січня 1918 року Центральна Рада своїм Четвертим Універсалом проголосила Українську Народну Республіку самостійною, незалежною, вільною державою українського народу. А 22 січня 1919 р. відбулося об'єднання УНР і Західно-Української Народної Республіки(ЗУНР).


29 грудня 2018
Булінг

Картинки по запросу Булінг
Булінг – це відносно новий термін для пересічного громадянина, зміст якого кожен із нас не просто знає, а в більшості випадків стикався з цим явищем у дитинстві.  Булінг - це агресивна поведінка щодо окремої особи або групи, з метою приниження, домінування, фізичного чи психологічного самоствердження.

    Булінг серед учнів є наслідком дисбалансу авторитету, мотивації, сили та витримки у відносинах між вихованцями. Причиною є особистісна неприязнь між булером та жертвою. Предметом цькування можуть виступити як абсолютно вигадані так і існуючі особливості, що часто варіюють в залежності від віку вихованців: зріст, вага, одежа, зачіска, колір волосся, особливості голосу (картавість, заїкання, тембр), форма носа чи вух, окуляри, ліворукість, успішність чи неуспішність у навчанні, расова чи релігійна приналежність, особливості поведінки чи характеру. Цькування та образи у навчальному закладі несуть пагубний вплив на індивідум, провокують розвиток гніву, депресії, думки про самогубство або помсту. Наявність подібного стресу спричиняє замкнутість та цілковите відволікання від навчального процесу, може переходити у прогули занять та відмову від відвідування школи. На фоні знущань, у індивідума знижується самооцінка, можуть розвинутись соціальні розлади, фобії або навіть психологічні травми, як наслідок — індивід не може розкритись у навчанні, проявити свої таланти, так як відчувати себе захищеним є базовою потребою

    Профілактика та вчасне виявлення булера — завдання педколективу (зокрема, класного керівника), шкільного психолога та батьків. Уміла робота класного керівника та уміла організація тимбілдингу, виховної роботи з класом та батьками є дзеркалом досвіду та запорукою припинення такого явища. Переведення буллера у іншу школу чи його відрахування з навчального закладу за середньозваженими порядками є крайнім та досить важким бюрократичним процесом і робиться у виняткових випадках.


Психолог школи консультує
 Як зберегти здоров'я школяра

    Після літніх канікул імунітет у дітей міцний. Вони багато часу проводили на вулиці, їли корисну їжу, овочі і фрукти, їздили відпочивати. Але перевтома, адаптація до нового графіка і розпорядку дня можуть послабити дитячий організм. Крім того, в школі дитина часто стикається з різноманітними інфекціями і хворобами, адже неможливо відгородитися від спілкування з однолітками та друзями. Щоб новий шкільний рік пройшов без проблем зі здоров’ям, потрібно попередньо подбати про всі фактори, які можуть його підірвати.

№1. Здоровий сон
     Відомо, що запорукою здоров’я – є здоровий сон, який триває відповідну кількість годин. Для молодших школярів це близько 10-11 годин. Звучить дуже просто, але на практиці діти часто недосипають, від чого з’являються проблеми зі здоров’ям. Особливо, дитині важко буде звикнути до нового режиму дня. Тому педіатри радять поступово привчати дитину спати відповідно до вимог за кілька тижнів до початку шкільних занять. Так дитина звикне до нового графіка, і їй не так важко будуть даватися ці зміни в майбутньому. У перші тижні вона буде приходити після школи втомленою і сонною. Це нормально – мозок тільки починає включатися в роботу. Запропонуйте дитині передрімати після школи 40-60 хвилин. Якщо вона не хоче, створіть спокійну невимушену обстановку без телебачення та інтернету.

№2. Перевірка зору і слуху.
 Не чекайте, що дитина сама поскаржиться, якщо у неї виникнуть певні проблеми із зором та слухом. Краще самі відведіть її на обстеження перед початком занять. Крім того, варто обстежити зір, якщо дитина скаржиться на біль в голові, нахиляє голову набік, мружиться, коли дивиться в далину, або читає поблизу. Це можуть бути симптоми поганого зору. Щоб не запускати проблему, найкраще вирішити її відразу, коли ще щось можна зробити і уникнути окулярів.

№3. Обіди.
 Слідкуйте, щоб ваша дитина, особливо, якщо це молодший школяр, вчасно обідала. Це обов’язково має бути здорова їжа, поживна, багата на вітаміни. Розпитуйте дитину, що вона їла сьогодні в школі, чи було їй смачно. Нехай пояснить, чому їжа їй не сподобалася. По можливості, можете навідатися до шкільної їдальні, щоб перевірити якість їжі. Якщо ж у вас ї підозри, що дитина не обідає в школі з тих, чи інших причин, компенсуйте недолік необхідних елементів поживними сніданками і вечерею.

№ 4. Перерви на туалет.
 Поясніть дитині, чому важливо ходити в туалет вчасно, а не терпіти. По-перше, так малюк зможе уникнути неприємних ситуацій, по-друге, терпіння не впливає позитивно на дитячий організм. Скажіть дитині, що в цьому немає нічого ганебного. Якщо дитина захотіла в туалет під час уроку, нехай підніме руку і попроситься вийти.

№ 5. Часто мити руки.
 У школі діти стикаються з тисячами різноманітних мікробів. Саме тому, гігієна рук важлива для здоров’я школяра. Поясніть дитині, чому так важливо ретельно і часто мити руки. Відзначайте цю необхідність кожного разу. Перед початком навчального року почніть ретельніше стежити за тим, чи миє дитина руки, щоб у малюка виробилася відповідна звичка.

№ 6. Бути готовим до захворювання.
 Як би сильно ви не намагалися захистити здоров’я свого школяра від захворювань, і як би ретельно ви не привчали його дотримуватися правил гігієни, вам не вберегти малюка від захворювань протягом року. Будьте до цього готові. Якщо побачите, що вранці перед школою, малюк кашляє, або погано себе почуває, відразу прийміть відповідні заходи, щоб «схопити» перші симптоми хвороби вчасно. Попросіть на роботі відгул, щоб доглянути за малюком. При правильному і своєчасному догляді, дитина не захворіє.

№ 7. Безпека.
 Обов’язково нагадайте дитині про всі можливі заходи безпеки. Прогуляйтеся з нею шкільним маршрутом, аналізуючи, які небезпеки можуть чекати її на шляху до школи і як їх можна уникнути. Чи не відпускайте маленьких дітей до школи без нагляду. Також не думайте, що старший брат або сестра зможуть забезпечити контроль і повну безпеку. Насправді, відволікаючих факторів для 7.-12 річних дітей безліч. Вони ще не вміють брати на себе таку відповідальність. Нагадайте також, що дітям не можна говорити зі стороннім і йти з ними на контакт.

№ 8. Фізичне навантаження.
 Спорт і фізичне навантаження – важливі для людини. Особливо для малюка, адже спорт розвиває і загартовує організм. Почніть робити ранкову зарядку з дитиною. Запишіть її до спортивної секції. Виконуйте різні фізичні вправи вдома, або грайте в ігри, які сприяють фізичному розвитку дитини. Варіантів, знову ж, безліч. Але від цього залежить здоров’я школяра і здатність його організму створювати бар’єр перед тим чи іншим захворюванням.

СПОКІЙНІ БАТЬКИ - СПОКІЙНІ Й ДІТИ

 Багато дітей у підлітковому віці зі спокійних, лагідних перетворюються на некерованих, грубих. Які ж причини грубості підлітків?
1. Агресивність фіксується, коли діти за со­ціальним і психологічним статусом не відпові­дають своєму вікові — ще не засвоїли правил спілкування та поведінки в суспільстві. Це часто трапляється в сім'ях, де дитина одна — є ризик, що вона виросте егоїстом.
2. Спалах гніву, незадоволення виникають у відповідь на намагання дорослих принизити, образити, підкорити своїй волі.
3. Агресивність може бути рисою характеру, яку дитина успадкувала. Таким дітям важко в будь-якому колективі. Грубістю може вважа­тися влучний гумор підлітка.